Björn Ranelid påverkar miljön i helvetet


Jag bryr mig egentligen inte om själva melodifestivalen. Men jag bryr mig om Björn Ranelid. Inte så att jag vill ta hand om honom och se till att han har det bra, men jag tycker om att läsa om honom. För Björn Ranelid är kul. På samma sätt som Kim Jong II var kul eller uttagningarna till Idol eller att se Georg Bush få en sko kastad i ansiktet. Och på ett sätt var det självklart att Björn Ranelid gick vidare till final. Varför skulle Svenska folket rösta bort den enda företeelse i melodifestivalen som gör melodifestivalen kul?
Mitt intryck av Björn Ranelids insats i melodifestivalen? Tja..
I slutsekunderna av låten kom det av någon orsak in en kille i kostym – med snagg och glasögon – som jag för ett kort ögonblick trodde var en säkerhetsvakt som var där för att leda ut Ranelid från scenen med orden: ”Såja, nu ska du och jag låta de här flickorna göra sin grej ifred. Om du bara följer med här…”

Aftonbladet om Björn Ranelids Mirakel: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11  DN om Björn Ranelids Mirakel: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Sveriges Radio om Björn Ranelids Mirakel: 1 2  Andra tidningar skriver om Björn Ranelids Mirakel: GP HD  Bloggare om Björn Ranelids Mirakel:  HimmelOchOrd  Sextiofem  Jerry  Pierre  Dennis Alexis   Schlagerpinglan Norrköpingsbloggen DomKallarMigHannes   Intressant? 

Categories: Humor & satir, När verkligheten pajar | Tags: , , , , , , , , , , , , | 2 kommentarer

Inläggsnavigering

2 thoughts on “Björn Ranelid påverkar miljön i helvetet

  1. f

    Ranelid är fantastisk, en ny C M Bellman otrolig musikalitet, sveriges nationalsymbol, fantastisk helt enkelt.

    • Ja, Ranelid har många, många strängar på sin lyra. Dock är det få av strängarna som är stämda rätt och en och annan har nog gått av helt.

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

