Stefan Löfven: Oliver Twist idag – Fagin i morgon.

Massmedia drar på för fulla växlar idag om Stefan Löfvens tragiska Oliver Twist-barndom. Är jag cynisk som tror att det bara är tillfälligt?
Ge det någon vecka så kommer vi att få se Fagin i tidningarna i stället.


Det slår mig vilken kontrast det är mellan den bild massmedia ger av Stefan Löfven direkt efter hans tillträde och den bild som de gav av Håkan Juholt fram till hans avgång.
(Där jag har varit en av de ivriga och jublande glade deltagarna i att hitta på allt möjligt fånigt om Håkan Juholt.)
Jag vet ännu så lite om Stefan Löfven och det kändes lite platt att göra något av det faktum att han ser ut som min inre bild av Juggemaffians storboss i Jens Lapidus böcker.
Jag har ärligt talat inte bestämt mig för vad jag anser om herr Löfven och väljer därför att gestalta honom som BÅDE Oliver Twist och Fagin.

*   *    *

DN skriver massor av snälla saker om Stefan Löfven: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Sveriges Radio skriver också jättemycket gulligt om Stefan Löfven: 1 2 3 4 5 6 7 8  Aftonbladet skriver puttinuttiga saker om Stefan Löfven: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   Och många bloggare skriver också snälla saker:  Zenzationella Människor Peter Andersson Lis-Astrid Linda Thelenius Elaine Eksvärd  Maria Hagbom  Signerat Kjellberg  Dagen  Ledarbloggen  S-kvinnor   Intressant?

Categories: Humor & satir, Photoshoppat | Tags: , , , , , , , , , , , , , | 2 kommentarer

Inläggsnavigering

2 thoughts on “Stefan Löfven: Oliver Twist idag – Fagin i morgon.

  1. En anledningen varför Stefan inte är så utmärkande än, kan ju faktiskt ha att göra med avsaknaden av kroppsbehåring. Vi har ju vant oss med Juholt som har hår precis överallt. Det enda rätta i den här situationen är att ge honom lite tid och skicka iväg en rakhyvel till Juholt.

    • Hur förklarar du Mona Salihn? Visserligen börjar man ana lite tantfjun på hennes överläpp. Men vid tiden hon stal toblerone var hon hårlös som en pryd pärsika.

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

